Mijn eerste blog! Graag deel ik inzichten, tips en nieuwe ontwikkelingen in de wereld van klantcontact. Van trends tot concrete strategieën: samen bouwen we aan de klantenservice van de toekomst.
Na 8,5 jaar bij bol(.com), waar ik met veel plezier heb gewerkt en veel ervaring heb opgedaan, ben ik gestart als Managing Director bij CloudTeams. De afgelopen jaren bij bol waren ongelooflijk waardevol: ik heb veel geleerd, mooie resultaten geboekt en de kans gehad om met veel getalenteerde mensen te werken. Nu is het tijd voor een nieuw hoofdstuk, en CloudTeams is voor mij de perfecte plek om de toekomst van klantenservice echt vorm te geven.
Vanaf dag één voel ik me enorm welkom bij CloudTeams. Het team heeft me met open armen ontvangen en de gedeelde energie en ambitie zijn duidelijk voelbaar. We werken allemaal aan hetzelfde doel: het creëren van de klantenservice van de toekomst. Iedereen werkt hier vol enthousiasme aan nieuwe innovaties en slimme, klantgerichte oplossingen waarbij de mens uiteraard ook een cruciale rol speelt.
Dat gaf me meteen een eerste inzicht: het is zo belangrijk dat iedereen binnen een bedrijf of team zich verbonden voelt met een gezamenlijk doel. Een gedeelde ambitie is de basis van een klantgerichte cultuur.
Wat ik mooi vind aan CloudTeams is dat we in de basis echt staan voor de combinatie van technologie en menselijke expertise. Klantcontact is veel meer dan het reageren op vragen; het gaat om het opbouwen van relaties en het bieden van een ervaring die klanten niet alleen helpt, maar ook écht verbindt met het merk. Technologie, en vooral AI, speelt hierin een steeds grotere rol. Het biedt enorme kansen om klantbehoeften sneller te herkennen en op een meer gepersonaliseerde manier in te spelen op die wensen.
Het is belangrijk technologie te combineren met menselijke expertise. Efficiëntie en empathie versterken elkaar, en samen kunnen ze juist een klantbeleving creëren die verder gaat dan een standaardoplossing.
Zoals inmiddels veel mensen, geloof ik dat AI de toekomst van klantenservice gaat veranderen. En ik geloof ook dat mensen een onmiskenbare rol blijven spelen, juist in een wereld die steeds meer gedreven wordt door technologie. De technologie zal sneller en slimmer worden, maar de mensen die de technologie gebruiken – die de klant begrijpen, empathie tonen en echt het verschil maken – zullen onmisbaar blijven. Ik verwacht dat er nieuwe rollen zullen ontstaan, maar hun waarde is en blijft cruciaal, vooral om de technologie beter te maken en (zeker nu nog) een oogje in het zeil te houden.
Mijn advies: gebruik je data niet alleen voor reporting maar juist ook om te reageren op vragen en om vragen te voorkomen. Maak dit een continu lerend proces. Zodat klanten verrast worden en vertrouwen hebben in de hulp die je biedt. Dat versterkt de relatie met een klant wat bijdraagt aan loyaliteit.
Bij CloudTeams combineren we de kracht van AI met de expertise van mensen, om zo een klantenservice te creëren die zich voortdurend verbetert. We geven inzichten over de gehele customer journey, want we zijn de oren en ogen van de hele organisatie. Het is gaaf om te zien hoe we ons richten op het voorkomen van klantvragen, vragen efficiënter afhandelen in combinatie met het verlenen van super goede service.
Blijf luisteren naar feedback en die terugkoppelen, geef je klant een stem en maak je organisatie toekomstbestendig.
Ik kijk er enorm naar uit om met het CloudTeams-team verder te bouwen aan de toekomst van klantcontact. De mogelijkheden zijn eindeloos, en het gevoel van gezamenlijkheid en drive hier is nu al bijzonder. Samen creëren we niet alleen een efficiënte klantenservice, maar ook een warme, persoonlijke ervaring die klanten blijft verbinden – zowel met de technologie als met de mensen daarachter.
Laten we de toekomst van klantcontact samen vormgeven!
De komende tijd ga ik vaker een blog schrijven en delen. Heb je onderwerpen die je interessant vindt voor een blog, laat het me weten!
Je kunt mij bereiken via Carlijn@cloudteams.nl
Ervaar de positieve impact van CloudTeams. Het outsourcen van essentiële support en backoffice hoeft niet ingewikkeld te zijn
Na 3 maanden volgt een evaluatie en bepalen we gezamenlijk of de doelstellingen zijn behaald en wat er nodig is voor de toekomst.
Vanaf 2 dedicated agents
Gedurende de eerste 3 maanden
Omdat wij bij CloudTeams geloven in flexibiliteit, willen wij het voor jullie makkelijk maken onze services te testen.